Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

barlangrajzok

Ez az exhibicionizmus netovábbja. Amikor bemutatkozom, és szálanként húzom elő a múltamból a kompromittáló dokumentumokat. Amikor azt hittem, kitárulkozni szégyen. De ma már túl vagyok azon, hogy a kamaszkori fényképeim pattanásosarcúságát szégyelljem. Inkább közzé teszem.

Friss topikok

  • egy_vélemény: Tiszteletem Paszternaknak. Előhívta Gulácsy képeit. Is. Köszönöm! (2011.02.21. 14:55) Vers-csokor 5
  • malacz rezignált: De jóóóóó, h mások is felfigyelnek Rád!:o)) Én azért be szoktam ide sunnyogtatni olykor... megnyu... (2008.09.30. 22:41) Vers-csokor 3.
  • malacz rezignált: Jó, hogy megváltoztattad a sorrendet, így jobban ki lehet igazodni! ___________________________ M... (2008.06.11. 00:21) Vers-csokor 4.
  • malacz rezignált: Namostan, itt még bőven lesz időm elrévedni, de én akartam lenni az első, ezért gyorsan bepötyögö... (2008.06.09. 14:58) Vers-csokor 1.

Linkblog

Vers-csokor 1.

2008.06.07. 23:06 | Paszternak | 1 komment

A más szája

 

Számból friss-avítt szavak peregnek

mint elszakadt nyakláncról

földre koppanó gyöngyök

Öregúr beszél bennem akinek

hangja szakadt balesetkor

Elfúló özvegy dadogó kisfiú

becsapott asszony megcsalt kamasz

való sötétre ébredő gyerek sírása ez

a múló álmok gyötrő távola

lábavesztett emléke futásról

élet kalandja el-nem-nyert győzelem

Kakukk-kitúrta verébfióka fészke markom

vakok varázsgömbje szemem

Amivé válnom kell ímé az vagyok

szenilis aggszínész súgója

felépített sírok felett szónokló

eszkimó népvezér

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Magány

 

Csillog a fűben két szemem

A hersenő kasza az este

idegszálaimról mint a perjét

sötétzöld száráról lenyeste

 

Egyedül állok csonka fa

rezgő levelű kezeim ágak

Korhad a testem Kirügyeztek

ujjaim végén a körömágyak

 

Az érthet engem meg aki

élt már ily ostoba-elsodortan

Vergődött s megfulladt csendben

akár ha részeg darázs a borban

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kérdés rólam

 

Ki alszik ott ahol én nem vagyok

hófényű oszlopok között ki jár

gerezna lesz a bőröm azt hiszem

sorstalan emléktelen tanár

 

Suhanva fénylő gépkocsik között

kerekek alól muzsikál a sár

Dünnyög a föld haragodva kérdi

hófényű oszlopok között ki jár

 

Kivé leszek ha egyszer elfogyok

e gazdag élet pultjáról s ha már

úgy néz utánam drága sok szerettem

mint ki oszlopok hó fényére vár

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Szent Lajos király szigetén

 

Szent Lajos király úr szigetén

két lábon járnak a halak

hajnalig míg a köd leszáll

hogy azon át a Szajna

vizébe visszaússzanak

 

Szent Lajos király még gyermek

a fénylő házfalon csücsül

A pénze falevél a gondja semmi

meleg napfényben dudorászik

és sütkérezik egyedül

 

Szent Lajos király csontja mész lett

házakban fákban ott remeg

minden atomja Körbeússzák

tétova mosolyát együgyű halak

néma halak mint szigetek

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Kérdés

 

Követnél engem vízalatti

városaimba izzadtságszagú vagonokban

szemfacsaró cigarettafüst-ködön át

Tengeri csillagok ezrei néznek

s a homokban lábnyomok ragyognak

- fogoly maradt bennük a buborék -

Eljönnél-e utánam gazdagok

pazarló estélyeire csillárokon

himbálódzni koccintani üres

poharakkal üres társalgás közepette

Márványpadlón cigarettacsikkek

másznak ijedten míg emelkedünk

- mi tréfás ötlet! az egek felé! -

Jönnél eljönnél-e mondd csöndes

sivatagomba hol mozdulatlan

élek csörgőkígyók között s szétfagyott

fogaimon csikorog a felkavart homok

 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Szerelmemnek

 

Amerre nézek rámvillan a nap

Hajlik hajad ahogy a szél szalad

belebújik és kikacag közűle

s a szálak szállnak szerteszéjjel

átsüt rajtuk a fény és a belőled

áradó jóillatú meleg arcomhoz simul

Fogd a kezem hogy el ne essek

Öleld át derekam mert részeg vagyok

ahogy arcodba nézek

Ó maradj maradj velem

folyók fodrában hegy havában

és e csillogásban

add hogy meglássam szemed

 
 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Reményünk

 

Mit vártatok hisz csak az következett

be aminek el kellett jönni

Úgy mázolódtunk szét az idő kemény falán

akár az elfestékesülő krétaporos víz

fehéredik repedezett-zöld iskolatáblán

Papírrá váltunk Felhalmozott iratanyag

feldolgozandó történelmünk lusta

irodisták kezében Nem tehetünk semmit

Semmit

Hacsak azt nem hogy mint e lapok

pengévé élesülve hasítjuk vágjuk

a hozzánk érők kezét Zsenge

fűszálak jövendő cellulózai kiáltsatok

bátran a fűnyírógép suhogó kése felé

hogy kinőttök újra hogyha kell s előbb-utóbb

törvényszerűen elcsorbul a vas

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vallomás-kazal

 

                I.

 

mondd csak mi égesse a köveket

hogy folyjanak cseppekre szétoszolva

mi nyelje el az éjszaka fényeit mint

fekete kabát a meleget

ha nem vagy

                belém vág felmarja szivárványhártyám

                mint lúg a félelem

                hogy nem látlak többé

                és nem érthetem

miért úgy nő hajad hogy ráomlik karomra

mi lesz ha nem leszek

                mi lesz ha nem leszel

egymásnak feszített tenyerekkel

szorítsd szorítsd az ujjaim

karmolj belém hogy fájjon

üss míg zihálsz bele

                mert ütetlen lenni magányosabb mint felébredni hideg sötét szobámban

 

                II.

 

Megragadtalak úgy fogtam melleid

mint aki feltétlen örömöt remél

Úgy néztelek mint aki

megsebződött a meztelenségtől

s most gyógyul benne a szégyen

Tested elhomályosult a délutáni fényben

s én megrettentem eltűnsz mint

előhívatlan film avatatlan kezemben

Cirógatnálak látod nem lehet

mert nincs kezem mert nincs kezem

Vak vagyok már a hangom is reszel

megöregített

a szerelem

 

                III.

 

Honnét indul a / pillantás és vajon / ha nem találja el / szándékolt értelmét / elsuhan-e az űrben / céltalan mint a fény?

 

 

                IV.

 

Nyögnek a fák. Tudom.

Hallottam sírni az embert

és láttam nyomorát.

Nekem fogam csikordul és

felnyögnek a fák.

 


                V.

 

Beléd nőhetek-e mint vékony gyökér

a nedves éltető talajba

Beléd épülhetek-e mint a méreg

a töredező hajba

 

Lehetek-e még te s húsodat

érinthetem-e mint magamét

S te rághatsz-e még fogaimmal

és fáj-e nékem a tiéd

 

Szerelmed megbolondít

akár a fájdalom

S hiányodat mint kedves

halottét fájlalom

 

                VI.

én verset álmodok ha meglegyint a láz

és téged szólongatlak ébrenléteimben

nem vagyok bolond csak őrülten szeretlek

ha elszaladsz és százezer szigetre tőlem

otthonra lelsz egy apró kék szobában

 

megöl a fájdalom

                             hisz féltékeny vagyok

akár a mélység rendületlenül

rántom magamhoz emlékképeim

önző sötétség igen ez vagyok

elemésztem aki megszeret

s csak téged táncoltatna fenn erőm

a szakadék felett

 

                VII.

 

ahol a zuhanás

ott van a szédülés

ahol a szédülés

ott van a bódulat

ahol a bódulat

ott az öröm te vagy szerelmem

elfogy a szó a toll

beszárad mint a kút

már nem tudok

beszélni hozzád

ajtók vannak közöttünk

sikoltanék

 

hogy el ne hagyj


 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hommage à Olga Havlová

 

December vége éjfél után

amikor sörtől elbódultan

a Moldva partján rám találnak

a csodálkozó fehér hattyúk

 

Feltündöklik egy pillanatra

egy csillag én lámpának hiszem

de ki sem mondom ezt magamban

mint emlékvarázs tán túlélhet így

 

Hallom a város zaját míg szédelegve

keresek kapaszkodót kezemnek

röstelleném ha összeesnék

s egyszerre csak becsuknak egy ablakot

 

A koppanó zsalugáterek mögött

szomorú arcod mindig ott marad

s nézel nézel engem míg káprázó szemem

mint vízfestéket leoldja az eső

 

 


 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Panaszdal (Apámnak)

 

A félelem köztünk vadászgat

a biztos kezű nagy orvvadász

Akit megcéloz rögtön eltalálja

s vérével keni meg homlokát

 

szolgám leszel a másvilágon

A bátrak fogytán fogynak és

a megsebzettek őket kivetik

maguk közűl Jaj mint a kés

 

döf a gyávák szava mocska

a híg szégyen arcukra szárad

a szélben amíg kergetik

egymás érveit: a házat

 

is megalkuvó gerenda tartja fönt

S majd odalökik Nem-Rebbenő-Szeműt

az ösvényre hol gyilkolva jár

titokzatos árnyakon lopódzva

biztos kezű

a rettegett vadász

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Minden járatlan utunk

 

Minden járatlan utunk

titok marad,

képzetek, lehetőségek

végtelen labirintusa

S minden sarok amelyen

benéztünk de el

nem indultunk

mert tudtuk nincs idő a szaladásra sem

szomorú poros és elhagyott

nélkülünk

Csak magányos ődöngéseink

maradnak valóságnak

hogy néhány percet igen

ott is éltünk

a nyitott kapualjak

rothadásszagot párolgó

forró piacok

nem evilágra tekintő

parki fák között

Nekünk nem zárulnak le

színpadiasan

ajtók utcák országutak

Csak éppen elfelejtjük

előbb nevét azután

lassan a

drága élményt is és csak a

hivatalból köteles szavakat

jegyzi meg elménk

Járatlan utaink titkok maradnak

s a forró aszfalt

cipőnk nyomát sem sokáig fogja

Málló meleg valahol pereg a vakolat

ócska ablakokban

valakik könyökölnek

s a hangzavar egy pillanatra megszűnik

Világ-utcáin-elejtett-fillér-életünk

emlékét végül is

sehol semmikor

senki sem őrzi meg

 


A bejegyzés trackback címe:

https://altamira.blog.hu/api/trackback/id/tr7508939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.09. 14:58:37

Namostan,

itt még bőven lesz időm elrévedni, de én akartam lenni az első, ezért gyorsan bepötyögöm magam ide No.1.-nak. A bevezetőt már elolvastam, a verseket csak később...

Viszont a barlangrajzok felettébb találó, helydenagyon!

Üdv.

Üdv.
süti beállítások módosítása