Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

barlangrajzok

Ez az exhibicionizmus netovábbja. Amikor bemutatkozom, és szálanként húzom elő a múltamból a kompromittáló dokumentumokat. Amikor azt hittem, kitárulkozni szégyen. De ma már túl vagyok azon, hogy a kamaszkori fényképeim pattanásosarcúságát szégyelljem. Inkább közzé teszem.

Friss topikok

  • egy_vélemény: Tiszteletem Paszternaknak. Előhívta Gulácsy képeit. Is. Köszönöm! (2011.02.21. 14:55) Vers-csokor 5
  • malacz rezignált: De jóóóóó, h mások is felfigyelnek Rád!:o)) Én azért be szoktam ide sunnyogtatni olykor... megnyu... (2008.09.30. 22:41) Vers-csokor 3.
  • malacz rezignált: Jó, hogy megváltoztattad a sorrendet, így jobban ki lehet igazodni! ___________________________ M... (2008.06.11. 00:21) Vers-csokor 4.
  • malacz rezignált: Namostan, itt még bőven lesz időm elrévedni, de én akartam lenni az első, ezért gyorsan bepötyögö... (2008.06.09. 14:58) Vers-csokor 1.

Linkblog

Vers-csokor 3.

2008.06.07. 23:22 | Paszternak | 3 komment

 
A fájdalom enyém

 

Szemeimet belepte már a dér

Pénzzé teszem  fájdalmamat

Kiárusítom elfogyó emlékeim

Tanúit bajtárs-tárgyakat

 

Padláson korhadó porlepte gereben

Kettétört sulyok madarak

Verdeső szárnya járművek alatt

Tanítsatok meg csendesen

 

Szenvedni s értetek sikoltva

Fehér papírra köpni majd

Félelmeim mint fogaim közé

Tévedt ártatlan bogarat

 

Hová repűlök testemből kibújva

Emelkedem magasba szűntelen

Felülről látva megfakult szivem

Mint kórházi ágyon dermedő beteg

 

Szemeimet belepte már a dér

Elhagyott utakon lépdkedek

elvadult kertek száradt fái közt

A fájdalom enyém Leírhatom

S ugyan ki érti meg


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Louis XVI: Testament

 

Rút béka ült szívemre tegnap éjjel

Felém kacsázó rákok hada jött

Siszegve folyt sok kígyó szerteszéjjel

S hollók repültek szemhéjam mögött

 

Hiszen tudom hogy elmúlik ez álom

És vele együtt múlok én is el

De jeltelenség ne legyen halálom

Legyek medál mit gyermekem visel

 

Haragvó álmok jöttek bosszút állni

Jelnek maradni vágyó gőgömért

Mint csürhe jöttek orvul felzabálni

Kezemből mi kezedbe belefért

 

Szívem legyen hát mélyen eltemetve

Melled mögé s talán ha ott dobog

Az álmok réme kint marad remegve

S a Grève-téren peregnek a dobok

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mi az igazság

 

Mi a halálos egy virágszirom

Lehulló röptében A fényes

Csizmaszáron pergő csepp vizen

 

Mi a félelmetes a csöndes

Elfáradásban Csikorgó tengelyek

Felizzó elgyengült lázadásában

 

Mi a rejtelmes a holtan

Fekvő ruhátlan test idomában

S az elsuhanó utas tekintetében

 

Mi a szánandó a kényszerűlt

Ajándékban Gyámoltalan kezek

Erőszakában A ködös éjszakában

 

Cuppog a csendesenmúló idő

Órája az eső talpam alatt

Míg elforog a föld Az inga

én vagyok Hozzám képest

mozog a nagyvilág S a látóhatár

mögött megsejtem én a mély valót

mint nevető arcokon a bánat

változatlanul megőrződő nyomát

a szemnek ráncain

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Eszközként élni

 

Akár az orvos tűje döf belém a kérdés

Nem tudom miért fáj nekem

Ismeretlen tájak népei

Építette házak elomló nyoma

 

Mért álmodom tovább nemlétező

Családfők vágyait virágzó almafáról

Fel nem nőtt gyermek fejében megfordult

Gondolat halálról mért gyötör

 

Látom kancák szemében a csikó

Elválasztásának gyötrő bánatát

Alattam hömpölygő folyót látok mint

Vetített filmen elfolyó mesét a sok

 

Emberhalált a csöndes áradást

Örvendő halak rebbenéseit

Hosszúra nyúlt fűszálak szűrte vízben

S a gáton túli fűzfák szomjait

 

Nekem megadatott megérezni

Kutyák gazda után sóvárgó szívét

S a fészekaljat védő kotlós ösztönét

S a sólyomét ki fiát repteti

 

Hisz én vagyok a víz mely mint eső

Zuhog magasból sötét réteken

Felhős ég alatt Hisz ebből épülök

Fel én is lám kétharmad magamig

 

És én vagyok a bánat jószágok szívén

Régi halottak síremlékein szalag

Élettelen tárgyaknak őrzőjéül hívattam

Csupasz tenyérrel védni méltóságukat

 

Védem magam s a bennem-általam

Felépült szép világot csöndes lényeket

Érzem a szélsodort homokszemek

Szédülését Elmúlt kenyér ízét

 

Hallom a sóhajt temetők falán

S mint ki üres színházterembe lép

Reszketek Fülelve hallgatok

Hallom-e majd a most élők szavát

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ez a nap

 

Ez a nap kihullt Zörög a rosta

Arcomra lassan leülepedett

Akár szállongó por a borosta

S vénember padra: rám telepedett

a gond.

 

Ülök: kisgyermek vizes homokban

Egyedül vagyok sekély magányban

Arcomon a láz rózsája ott van

S mért is volna jó meleg az ágyban

ó mondd?

 

Még úgy remélem nem vagyok bolond

Gépek monoton zöreje kísér

Szerelmes hangod bárhol utolér

s leront.

 


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

Tavasznak nézte...

 

Tavasznak nézte szívem az árva

Ez enyhe telet s hol élt bezárva

Bimbóját napra kihozta szirmát

Harmatcsepp fedte mint könny ha sírnád

 

Az olvadt sárban úgy vert gyökeret

Mintha tudná hogy ami megered

Az elfagy egy nap ha hideg leli

S gyümölcsét is csak hullni érleli

 

Fagy csikordult mint kő az üvegen

Megdermedtek a felhők az egen

Tavasznak nézte ez enyhe telet

Szánalmas szívem és halottja lett

 


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


A nyomorék

 

Átszőtte testedet edzett acél

Sodronya késként vágja húsodat

Fejeden át- meg átsüvít a szél

Te magad lőttél rá vérző lyukat

 

Tenyésztettél magadban állatot

Már többen vannak bened mint hiszed

Belőled élnek és te átadod

Nekik agyad s aztán talán szived

 

Tested kihűl és két csontsoványra

Aszott karodból elfogy az erő

Kelni kéne? Rászorulsz a lányra

Ki felemel s gondozni bír Merő

 

Szégyen az ágyad Gyengeségedet

Jobban restelled mint a bűneid

Óvod őket mint feleségedet

De ágyban fekszel s ez megszégyenít

 

Szeretni kell Mondod hát soványan

Átlőtt fejjel kórházi ágyadon

Azokat is akik mindahányan

Keresztfákat vitetnek hátadon

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

 

Nyolc bekezdés az életről

 

Az élet: mondat,

felkiáltójellel a végén.

 

Az élet: kirakós játék.

Minden perce egy darab;

boldogság, ha befejezheted

és sikerült kiraknod.

 

Az élet: cukor,

amit lehet, hogy sohasem tudsz

végigszopogatni, mert

ráharapsz a végén.

 

Az élet: játék,

mint a gyermekek bújócskája;

önfeledten örülünk,a játékszabályokat

menet közben tanulva meg.

 

Az élet fa:

kicsírázik, szárba szökken,

sudár, hosszú törzse hajlong a szélben.

Aztán elég egy kegyetlen tél és kifagy.

 

Az élet: nyelv.

Mire megtanuljuk, nagy

nehézségek árán, elfelejtjük,

mit is akartunk kifejezni vele.

 

Az élet: felöltő.

Nyakban szorít, hónaljban szűk, rövid

a hossza. Majd tágulni kezd, lötyög

rajtunk s mire meghalunk, beföd egészen.

 

Az élet: mondat,

felkiáltójellel a végén!

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 


Spiderman álma

 

Rőt pók vagyok a fákon lengenek

ágak közé szorított szálaim

a szálak vége néha megremeg

Ó bárcsak nőhetnének szárnyaim

 

elszakadhatnék e folyton ömlő

nyúlós pányvától amely én vagyok

Énbelőlem épült fel ez önző

háló melyen még harmat sem ragyog

 

Elrepülnék akár a zöld legyek

s a fényben utolérném álmaim

- de pók vagyok szálaim lengenek

s velem rezdülnek mind az árnyaim

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Gyere már

 

Gyere már rabolj ki és

legyen tiéd kincseimmel együtt

szorongásom is. Az emlékezés

- nézz rám - fehérlik mindenütt

 

Gyermek voltam Neked adom hát

hajam selymét énekhangomat

Maradj kívül s mint ruhát

vesd le magadról arcomat

 

Legyen belőlem felszedett sín

melyen kisikló vonat sikít

Szaladjon örömöm s a kín

hogy felnövök bár hagyna itt

 

Mert én vagyok a szél kitől

meghajlik az aprócska fűszál

s romlott talaj melyből kidől

a korhadt szálfa és elkaszál

A bejegyzés trackback címe:

https://altamira.blog.hu/api/trackback/id/tr13508961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsó 2008.09.21. 06:19:38

Kedves Paszternak!

Megkapóak ezek a versek! Örülök, hogy erre jártam.

Üdv.,
Zsó

Paszternak 2008.09.30. 14:35:45

Kedves Zsó,

én óvatos duhaj is vagyok, meg szégyellős is. Úgyhogy most irulok-pirulok, hogy így megdícsértél. Köszönöm, jólesett. Ég veled, ismeretlenül is.

P.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.09.30. 22:41:13

De jóóóóó, h mások is felfigyelnek Rád!:o))

Én azért be szoktam ide sunnyogtatni olykor... megnyugtató... ez tényszerűség az ideák között.

Üdv.
süti beállítások módosítása