Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

barlangrajzok

Ez az exhibicionizmus netovábbja. Amikor bemutatkozom, és szálanként húzom elő a múltamból a kompromittáló dokumentumokat. Amikor azt hittem, kitárulkozni szégyen. De ma már túl vagyok azon, hogy a kamaszkori fényképeim pattanásosarcúságát szégyelljem. Inkább közzé teszem.

Friss topikok

  • egy_vélemény: Tiszteletem Paszternaknak. Előhívta Gulácsy képeit. Is. Köszönöm! (2011.02.21. 14:55) Vers-csokor 5
  • malacz rezignált: De jóóóóó, h mások is felfigyelnek Rád!:o)) Én azért be szoktam ide sunnyogtatni olykor... megnyu... (2008.09.30. 22:41) Vers-csokor 3.
  • malacz rezignált: Jó, hogy megváltoztattad a sorrendet, így jobban ki lehet igazodni! ___________________________ M... (2008.06.11. 00:21) Vers-csokor 4.
  • malacz rezignált: Namostan, itt még bőven lesz időm elrévedni, de én akartam lenni az első, ezért gyorsan bepötyögö... (2008.06.09. 14:58) Vers-csokor 1.

Linkblog

Vers-csokor 2.

2008.06.07. 23:16 | Paszternak | Szólj hozzá!

Örök kérdések

 

Mi volna inkább maradandó

a fénynyaláb mely elhalad

égitestek szabta résen át

vagy a bazalt mely megmarad

 

Mi a nagyszerűbb a vágy

mely halhatatlant álmodik

vagy a megvalósult mű amely

akár cipőtalp elkopik

 

Mi szánandóbb az ostobaság

által ütött fájó sebek

vagy a kétely melyet mint

vért folyatnak felvágott erek


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Marsigli Satu Marén

 

Transylvániában legszebb az ősz

Bágyadt a nap sárgul a rét

s a hóharmat már meglepte a

házelő színét

 

Transylvániában hogyha jársz

óvón lépdelj pihen az ösveny

szemeid be ne húnyd barátom

soh`se légy fösveny

 

Transylvániában az idő foly

lustán mint malomárokban a víz

Ha engeded magad vitetni véle

visszafolyva visz

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Emigránsként

 

 

kezeidben kenyér

hullámok fodrozódnak

a halkuló világ

elsüllyed mint egy csónak

 

nem emlékszel apádra

széles öreg kezére

elköltöztél párizsba

s most azt hiszed megérte

 

otthonra kell találni

legyökerezni szépen

mint kósza tündérrózsa

a szajna langy vizében

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Azt hiszem magamról

 

Ha kellett kemény voltam

hogy koppant a fejem

ha összefogni kellett

ragadtam mint az enyv

 

Megolvadt szemem ha ért

mások szeretete

s most látom csak megfagytam

hangjuk nem ér ide

 

Álmaim tárgya lettem

s lettem vágyaim hőse

S hogy önmagam szorítom

nem pattan úgy a kő se


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Passeriformes

 

Amíg testem fürdetem a hóban

verebek néznek a faágakon

Megkérdem még tőlük is valóban

lehet-e járni fagyott lábakon

 

Meg tudnák esetleg válaszolni

e morzsa-gyűjtő életük mit ér

Elfordulnak Meg sem tudnak szólni

Lepergek róluk Bánatom kitér

 

előlük mert hisz íme én magam

sem meleg kalicka rabja lenni

- hol halmokban áll aranyló magom

 

kínálkozva felejtésre: enni -

én nem kívánok ámde nem hagyom

kopott életem szemétre tenni


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vitam  impendere

 

Kisszerű az ki e

kisszerű korban

Meghúzza magát mint

őz a bokorban

 

s feladatát meg nem

találva látva

mint balvégzetére

vár a halálra

 

És jelmondat nélkül

teng s a szó: „Vitam

impendere vero”

neki csak hittan


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Eltévedtünk...

 

Eltévedtünk S a közhalál

köröttünk mind gyűrűbe zár

sápadt és fáradó sikolyt

gyulladt szemet melyből kifolyt

az értelem testnedve már

A magvető csak erre vár

Rád néz és tudja már ki volt

benned a gyáva kis kobold

 


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Már vénülő...

 

Fakó fények között az úton

önnön halálod tart feléd

Bátorságod magadra mint

vizet pohárból öntenéd

S míg arra vársz a nagy csatán

hogyan küzdhetnél véle meg

vak lesz szemed hajad kihull

s parkinsonos kezed remeg

 


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Elomlok

 

Elomlok én a csendnek árnyán

Feloldódom lásd mint a füst

s én meglegyintem arcodat is

Őriznélek hogy meg ne üsd

 

akit szeretsz hisz én vagyok te

Kezedben tört szájú pohár

Az öblén ringó barnuló bor

énbennem végzetére vár

 

Nem írja nékem senki sem le

kilőtt nyílvesszőm szép ívét

De ha tehetném elkapkodnám

minden aranyló senkiét


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Óda

 

Lásd: ugye gyorsan elolvad

a hó s a sötétlő sárba

lábnyomaid lehevertek

Kékül a domb jön az alkony

a vízen elalszik a csónak

Száz arca tekint rád tört

üvegekből édesapádnak

 

Fent csikorog valahol

tornyaim őre Varázslat

halk nesze surran

Vasfoga rágja szivem

Ez a rák Hiszen így örököltem

ezredek óta szüléktől

 

Lassu fűszálak a réten

hát úgy simogassatok engem:

egyszer elalszom a földön

s hátatokon vetek ágyat

Szél hajamat lesodorja

fejemről és belesüpped a

bőröm meghidegült

csontjaimon a husomba

 

Semmi se mozdul A csönd

az enyém Neked intek

hogy ne felejtsed el arcom

Látod elér a halál ha előle

szaladnék s úgyis ölembe

telepszik ágyra feküdve ha

várok rá tehetetlen

 

Csak legyen egy darabig aki

őriz gondol rám akinek még

hosszu időn át én leszek álma

 

Hattyu pihen kikötőben a

ringó testü hajók közt

Nézed amint rádnéz

lustán tovaúszik el sose éred

 

Így maradunk te meg én

Egyedül mi magunknak

féllé válva bolondok

kézremegéssel

 

Felhőkön enyésző rajzolatokként


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Szonett

 

Légy társam kinek hátam vethetem

ha közrefog gyülevész martalóchad

és tisztes halálért kell majd küzdenem

vagy életért? akár ez is adódhat

 

És légy barátom akivel megosztom

görnyesztő gondjaim s kitől tanácsot

kérek s ha méltóságomtól megfosztom

magam hát kézzel tépi fel e rácsot

 

És légy szerelmem kivel minden este

együtt vizsgálhatok csillagképeket

kinek szívét a bánat felkereste

 

s kit megvígasztalni csak nekem lehet

Hozzám simulhat vágyakozó teste

s együtt álmodunk fájón szépeket


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Számvetés

 

Merev a testem s lelkem hordja még

mint agg ünő megútált mételyét

Szívem kertjében felmagzik a gaz

s hulló leplekről vár rám majd vigasz

 

Szomjan veszünk szóródunk szerteszét

Üres kamránkban üldöz a sötét

Eszméimen kevélység máza van

Keményedik a hangom és szavam

 

Érzem a vérem máris mily silány

Megúntál már te játszó kisleány

Kihűltél már te nyári éjszaka

Ölelj hát lomb s fojtson kérged szaga


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Légy csillagom

 

légy csillagom légy jó barátom

kezem kezedben szemem lezárom

húzd meg a ravaszt gyilkold meg bennem

mire felébredsz el kell temetnem

 

halott szerelmünk öljük meg tehát

önmagunkban e hiszékeny csodát

öljük egyszerre úgy nem fáj talán

s roskadjunk le az űr túloldalán

 

e kábító szer bár méltó hozzánk

leszokni róla sohasem tudnánk

ne hallgass szíved féltő szavára

gyerünk teríts le nem vagyok gyáva


 

A bejegyzés trackback címe:

https://altamira.blog.hu/api/trackback/id/tr48508954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása