Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

barlangrajzok

Ez az exhibicionizmus netovábbja. Amikor bemutatkozom, és szálanként húzom elő a múltamból a kompromittáló dokumentumokat. Amikor azt hittem, kitárulkozni szégyen. De ma már túl vagyok azon, hogy a kamaszkori fényképeim pattanásosarcúságát szégyelljem. Inkább közzé teszem.

Friss topikok

  • egy_vélemény: Tiszteletem Paszternaknak. Előhívta Gulácsy képeit. Is. Köszönöm! (2011.02.21. 14:55) Vers-csokor 5
  • malacz rezignált: De jóóóóó, h mások is felfigyelnek Rád!:o)) Én azért be szoktam ide sunnyogtatni olykor... megnyu... (2008.09.30. 22:41) Vers-csokor 3.
  • malacz rezignált: Jó, hogy megváltoztattad a sorrendet, így jobban ki lehet igazodni! ___________________________ M... (2008.06.11. 00:21) Vers-csokor 4.
  • malacz rezignált: Namostan, itt még bőven lesz időm elrévedni, de én akartam lenni az első, ezért gyorsan bepötyögö... (2008.06.09. 14:58) Vers-csokor 1.

Linkblog

Vers-csokor 5

2008.06.11. 06:50 | Paszternak | 16 komment


A gyertya-gyújtás      
Lekapcsolom a villanyt a lakásban
Olyan erőszakos a lámpa fénye
Nem csak világít de zümmög is
pedig én csendre vágyom és sötétre
Kezemben gyufa Tapogatva
megfordítom a foszforos fejével
a doboz felé s találomra
végighúzom a dörzspapíron
Parányi szikra ugrana elő
de máris elnyeli a lobbanó
lángocska Ez majd fellobog
a vízszintesen tartott kis hasábfa
testét emésztve mérgesen
A gyufát két ujjam közé szorítva
a gyertya kis kanóca mellé helyezem
Testesedik a láng s a gyertyabél
lassan elfeketedik A gyújtó
betöltötte rendeltetését Meggörbül
kínnal hajlik anyaga hamvadón
A lángja kékül csökken szétterül
Már nincs mi égjen és az éltető
anyag a légből is elfogy körűle
De ég a gyertyaláng s midőn a
gyújtó fa lángja lobbanva kihúny
bátor új fény teríti be szobámat
és őrzi szándékom Őrzi a kis gyufa
nem hasztalan elhamvadt életét
S én nézem óvatosan lehelgetve
lélegzetem Nem gondolok most rá
milyen sötét lesz majd ha ő is elfogy



Magasságos

Milyen magas vagy Úgy nézel le rám
mint fényes úr a hű alattvalóra
Mosolyra húzódik a szájad és
Nedvesen csillan fel - felém - fogad
Ülök a sarkaimon Bámulom
hétköznapba rejtett emberarcod
melyet mosolyod felmagasztosít
Romos házak köröttünk szerteszét
burjánzó gazzal felvert udvarok
Kiszáradt fák és műveletlen föld
Aranyaimból semmi sem maradt
Érzem hogy fáj bár sehol nincs sebem
s elmaradt a szívemből a bánat
de látva itt a szétszórt életek
reményvesztett s kudarcos halmazát
émelygek mint kit rosszullét gyötör
Tebenned bízom Hunyorgó szemed
belém hályogos bizalmat vetett
amelynek megfelelni szinte nem
lehet az olyan gyengének mint én 
Csak arra kérlek hogy - de mégsem Csak
egy szót - annyit sem Csak intsél nekem
Mégsem Tőled el mit sem várhatok
Tudom hogy nézel és könnyű kezed
vállamon néha megpihenteted
Milyen magas is vagy Szőnyegedről  
egész alakod nem is láthatom
Te fényes úr Lábadnál hevertem
erőtlenül Most hát talpra állok
rommá lett házad megújítani 
s újrajárom feledett útjaid


Alszom-e


Kialvatlanul két pohár között
Álmodtam-e hogy újra én vagyok
Sötétlő mélyek éji eszköze
helyett avagy talán fogod kezem 

Alszom-e hogy mindig látni véllek
És a naplemente kendőjében
éppen úgy ahogy a napsütésben
Kinyújtott kezek érintésiben

Ha alszom is de látlak Érezem
jelenlétedet és megköszönöm
hogy vagy velem hogy éltető erő
tölti el álmom s ébrenléteim




Amélie


Megszelidít mit megszelidítesz
Amit gúnyolsz szánalmassá tesz
Testeddé válik mit magadba zársz
Rádtalál majdan amit várva vársz

Nem hagy magadra amit te elhagysz
Tovább dúdol a hang ha elhallgatsz
Csendben mosolyog mikor ülsz zordan
Megajándékoz is megraboltan



Könyv-sorsúságról kisfiamnak


Körbenőtted gyönge lelked gesztjét
Keményfa védi lényeged
Bevilágíthatod mások estjét
Ha felgyújtották életed

Porból lettél és megtérsz a porba
Keresztet rajzol rád a pap
Keményfa vagy így élsz meghajolva
Amíg a szobrász rádakad

Vetemedhetsz a múló idővel
Szú percegi be napjaid
De magjaidból majd új fa nő fel
S túlnövi kora nagyjait

Fa vagy Lehet belőled koporsó
S megfaraghatnak szoborrá
Ágasfa melyen szárad a korsó
Kád hol must változik borrá

S lehetsz könyvvé ha lesz még aki olvas


Üresen
Felkel a nap Ébren talál Lóg rajtam tegnapi ruhám Lóg rajtam tegnapi napom Szememben ott a délután Gyermekeim ébresztgetem Megterítek az asztalon Teszem a dolgom csendesen S elmosogatok hasztalan Hisz a mosatlan újranő Akár ujjamon a köröm Áthatol mint röntgen-sugár Átmegy testemen az öröm Lóg rajtam tegnapi ruhám Lóg rajtam kinőtt életem Szememben ott a délután S megölelem a gyermekem Bálvány
Bár lennék bálvány őserdők szívében mohosló elfeledett emlék Zárvány Borostyánkő mélyén lélegző szitakötő halotti maszkja Átlépett rajtam a kor pedig még nem vagyok ngyven éves Csak rágom száraz kenyerem pedig hát nem is vagyok éhes Füstöt szívok és fújok mint a gépek az újkor nyitányakor Elnézem ahogy leng az inga egy faliórán valahol Eltűnt idők mélyében Monsieur Proust steppelve vár Én nézem őt Én a bálvány Fölöttem köd-szivárvány Hazám

A hazám az ahol születtem ahol éltem ahol élek ahova most is visszatérek ahol vár apám s anyám ahol vár a feleségem nagylányom fiam sa kis cicám huncut kislánykám és ahol remélem hamarosan negyedik gyermekem adja látnom az égi gazda Ahol testvéreim élnek s ahol az ő számos fiaik Ahol barátaim zenélnek Ahol együtt nevettem velük Ahol őseimnek pora vár Vissza Vár maguk közé temetve Ahol nem leszek elfeledve Ahol rokonom mind ki él aki velem hazának mondja hogy ittapályaittatér Kisfiamnak

Csak emlék ne legyen belőled Csak nehogy mások nappalijának falán megfakult fénykép legyél Csak nehogy elhibázd fiam Kicsi fiam csak díszlet ne légy Hímzett párna kanapék oldalán Színes szép vacak Üveg alá való régi tárgy ne légy soha Öleld meg az életet fiam mint sóvár asszonyt és légy ura perceidnek Mint juhász széjjelkóborló indulataid tereld együvé Kicsi fiam csak emlék ne légy Könnyön tört fénysugár szemzugban remegve

A bejegyzés trackback címe:

https://altamira.blog.hu/api/trackback/id/tr16514120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.11. 09:52:02

Basszus Paszti, téged megcsókolt a termékenység Istene!:-))

Csak nézek, mint Rozál a mozálban:o))

Olvasok..... elvagyok itten kicsit.... amolyan nyugalom sziget....

Üdv.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.11. 13:37:21

Baj van Pasztikám!

Legalább is nálam! Ugyanis a firefox jól tagolja a műveket, viszont az explorerem nem. Hol a hiba?
___________________________

"Lóg rajtam tegnapi ruhám
Lóg rajtam kinőtt életem
Szememben ott a délután
S megölelem a gyermekem"

Ez nagyon eltalál, ez nagyon bejött nekem, tökéletes 4 sor!:-))

Üdv.

paszternak 2008.06.11. 17:46:02

hiba az ekszploreerben.

:o)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.14. 21:01:25

"Borostyánkő mélyén lélegző
szitakötő halotti maszkja"

Ma épp ezen akadtam le. Szép, nagyon szép, de azé' nem értem, viszont éppen ezért érdek nélkül tetszik, tehát újra mondom:Szép!:-))

Ps.: Ebben a versben elgépelté egy e-betűt "ngyven"

Üdv., szép hétvégét!:-)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.27. 22:11:20

Te Paszti, mi lenne, ha én ebből is csinálnék egy linkajánlót. Nem írnám oda, h a Paszternak versei, hanem csak egy nagyon jó képet keresnék hozzá. Aki kíváncsi, rákattint. Sztem ezek nagyon jó versek, nem lenne baj, ha rácsodálkoznának egy páran, úgy sem sokan ismerik a komoly oldaladat...

Nyáron, ha ki tudom üresíteni a sok szemetet, amit a tanév belerakott a fejemben, gyakrabban jövök ide. Sztem a vershez tiszta agy és tiszta szív kell, én meg mostanában oly zavaros vagyok, h alig tudok kitisztulni belőle. Na mentem, tfonom van...

Üdv.

Paszternak 2008.06.28. 07:06:21

Dírfrend, my Malacz!

Hát először is: tudom én megakadályoznia, hogy mit csinálj?!?! :o)))

Másoccor: akarom én megakadályozni?!?!?!

Amúgy igasságod vagyon, a versek, akárcsak a képek, nem szabad, hogy elcsépelődjenek. Akárcsak az emberi érintések, mosolyok. És borzsztó látni, mégis, hogy a Zemberek berontanak a Louvre-ba, és van rá 2 ótájuk, hogy kutyafuttában végignézzenek képeket... inkább csak csekkolják a Da Vinci-kód elején említett föstmények meglétét, de nem veszik észre pl. Sebastian Stoskopf csendéletét a leheletfinom poharakkal...

Üdv,

P.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.28. 21:34:31

Ismét itt!

okés, amint időm lesz, lépni fogok az ügyben, h vhogy úgy sikerítsem ki, h több látogató legyen itt, de lehetőleg olyan, aki értékelni is fogja, amit itt lát. Egy biztos, a mi Árpinknak már beajánlottalak egy levélben tegnap:o), s remélem benézett/benéz majd, (bár nyomot biztosan nem hagy) ,mert én gondolom, ő bír téged, és nagyon meglepő lesz neki a komoly arcod. Sztem, aki csak azt ismeri, amit tótába írsz, az nagyon meg fog lepődni. Érdekes, de én valamiért nem lepődtem meg. Tudat alatt éreztem, h van ilyen oldalad, mert magamból indultam ki. Na méjék, körbenézek...

Üdv., malac barátod, és olvasód:-)

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.06.30. 20:09:40

Pasztikám!

Ez a Te Louvre-od, vagy Templomod...., hááát....

Nem, nem rontottam be, és nem is rohanva műélvezek, mert nem kell majd dicsekednem sehol, csak dícsérnélek Téged, de magamban, mélyen, figyelemreméltó gondolatiságodban, lélekgazdagságodban megmártózva, építkezni Belőled, tanulni, látni....
Olvaslak még, folytatom, ez csupán első sugallatom....

Malac, örök hála, hogy csináltál egy linket!

jaegtoer 2008.09.03. 19:59:16

hhm...

...miért nem vagyok meglepődve?

2009.09.22. 22:19:10

Ezek jók...tényleg. Grat! Köszi Malacka, hogy idevezettél!:D

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.04. 17:42:41

Amélie

Megszelidít mit megszelidítesz
Amit gúnyolsz szánalmassá tesz
Testeddé válik mit magadba zársz
Rádtalál majdan amit várva vársz

Nem hagy magadra amit te elhagysz
Tovább dúdol a hang ha elhallgatsz
Csendben mosolyog mikor ülsz zordan
Megajándékoz is megraboltan

ez tetszik, lehozhatom?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.04. 17:43:19

@tesz-vesz: a filmről, vagy a diáklányról?

-lyla- 2010.03.25. 14:00:26

eldobom az agyam...

hogy mik vannak...

ezt még fel kell dolgoznom...

egy_vélemény 2011.02.21. 14:55:26

Tiszteletem Paszternaknak.
Előhívta Gulácsy képeit. Is.
Köszönöm!
süti beállítások módosítása